Redia Guide henviser til nærværende guide-side, som skal hjælpe jer med at koble jer på appens administrations-site ” biblioteket.redia.dk”.
Følg guidens trin, hvorefter Det Digitale Folkebibliotek og Redia vil være involveret, men i første omgang skal I denne vejledning. God fornøjelse :)
1. Installer DDB-cms moduler. Hvis Inlead står for jeres opdateringer, skal I blot sende et ”GO” til dem, de er allerede underrettet om opgaven. Hvis I ikke kan installere modulerne fordi I ikke har Drupal 7 - læs følgende artikelSe hvordan modulerne skal installeres her
2. Nu skal I indtaste forskellige oplysninger omkring jeres kommunes biblioteker. Det skal gøres igennem et administrations-sitet. Gå til: https://biblioteket.redia.dk/profil/loginFind din kommune på listen og vælg denne. Derefter login med det login som I har modtaget på mail fra Det Digitale Folkebibliotek. Hvis I ikke har modtaget et login, eller har mistet det. Skriv en mail til csi@slks.dk - Christian S. Boesen v. Det Digitale Folkebibliotek.
3. Jeres kommunes biblioteker skal konfigureres i appen. Det gør I ved at udfylde jeres profil på https://biblioteket.redia.dk/profil/login
Udfyld alle faneblade, undtagen ”IP-adresser” og ”Infomedia” fanebladene. Få hjælp til de resterende faneblade med nedenstående links:
- Bibliotek: Fanen Bibliotek
- Udseende: Fanen Udseende
- Bibliotekssystem: Fanen Bibliotekssystem
- Søgemotor: Fanen Søgemotor
- Forsider: Fanen Forsider
- Åbningstider og kontaktoplysninger: Fanen Åbningstider og Kontaktoplysninger
- Nyheder og arrangementer: Fanen Nyheder og arrangementer
- Logo: Logo Regler
- URL til materialekarrussel hvis I ønsker at bruge jeres egen i stedet for Århus: Materialekarrusel modul
Herefter tjekker Redia jeres profil igennem og tester at det virker som forventet.
I får adgang til at teste jeres bibliotek på staging (mere om det senere i processen)Når I har testet og godkendt, aktiverer vi jeres bibliotek i appen
Nu kan jeres brugere anvende appen på både iOS og Android :-)