I Redias supportportal kan du nemt oprette en sag til vores supportteam, så behandler vi den hurtigst muligt.
Du kan oprette en profil og opnå en række fordele:
- overblik over dine og dit biblioteks igangværende og tidligere sager (også sager indsendt direkte på mail)
- dele sager med dine kollegaer
- se tidligere kommentarer på en sag
- vælge sprog.
Det kræver ikke en profil at oprette en supportsag.
Læs, hvordan du opretter en profil
I denne artikel kan du læse om:
Sådan opretter du en supportsag
Vælg, hvad din henvendelse handler om
På portalens forside kan du oprette en supportsag.
Du kan vælge, om din henvendelse handler om:
- Support, hvis du har spørgsmål, ønsker til eller oplever fejl på dine nuværende produkter.
- Bestilling, hvis du ønsker at bestille andre produkter eller funktioner, eller har spørgsmål til en igangværende bestilling.

Vælg formular
Dernæst skal du vælge den relevante formular
Under “Support” vælger du det produkt, din sag omhandler. Det er også muligt at vælge “Andet”.
Under “Bestilling” vælger du “Opret bestilling”.
Udfyld formularen
Formularen indeholder en række felter, vi beder dig udfylde, helst så fyldestgørende og detaljeret som muligt.
Jo flere informationer du skriver, jo hurtigere kan vi håndtere og løse sagen.
Læs mere om, hvordan du indberetter en supportsag
Sådan logger du ind
Hvis du har oprettet en profil i vores supportsystem, kan du logge ind ved at klikke på Log ind-knappen i øverste højre hjørne.
- Indtast din e-mailadresse
- Indtast din adgangskode
Kan du ikke huske din adgangskode, kan du klikke på “Har du glemt din adgangskode?”, hvorefter du modtager en mail, hvor du kan nulstille din adgangskode.

Har du endnu ikke oprettet en profil, kan du her læse hvordan
Når du er logget ind, kan du tilgå din profil ved at klikke på ikonet i øverste højre hjørne.
Din profil
Når du trykker på ikonet i øverste højre hjørne, kan du vælge
- Anmodninger
- Profil
- Log ud

Anmodninger
Her får du overblikket over dine sager og kan se deres status. Listen er rangeret efter senest opdateret.
Som udgangspunkt vises alle åbne sager, men du kan filtrere på:
- status bl.a. Åbne (standard), lukkede, venter på dit input
- afsenderen fx “Alle (standard), “Oprettet af mig”, “Hvor jeg er CC”
- anmodningstype dvs. hvilken formular, der er brugt.
Du kan selv vælge, hvilke kolonner du ønsker at se i listen under “Rediger listevisning”

Når du åbner en sag, kan du
- se de detaljer, sagen oprindeligt blev oprettet med
- se tidligere kommentar
- tilføje en kommentar
- slå notifikationer om sagen enten til eller fra
- se anmodningstypen dvs. den benyttede formular
- se hvilke kollegaer, sagen er delt med
- dele sagen med kollegaer.

Profil
Her kan du opdatere eller ændre en række informatiner:
- dit navn
- din adganskode
- dit foretrukne sprog
- din tidszone.
OBS! Det kan tage op til fem minutter, før ændringer slår igennem.