Indholdsstyring: Servicemeddelelser

Hvad er en servicemeddelelse?

Med servicemeddelelser kan I informere bibliotekets ansatte og brugere om midlertidige forhold, som påvirker biblioteket.

Servicemeddelelser bliver oprettet i Redia Admin og kan vises på:

  • Biblioteket-appen
  • Butler
  • Assist.
                              Servicemeddelelse,-app      Assist-servicemeddelelser
Butler---servicemeddelelse

Tre typer af servicemeddelelser

Når du opretter en servicemeddelelse, kan du vælge mellem tre typer alt efter, hvilken type information du skal kommunikere:

 

Information
har lavest prioritet

Skærmbillede 2022-12-06 kl. 12.00.06

Varsling
har højere prioritet

Skærmbillede 2022-12-06 kl. 11.59.56

Kristisk
har højest prioritet

Skærmbillede 2022-12-06 kl. 11.59.47


Der kan kun vises én servicemeddelelse ad gangen på samme kanal til den samme målgruppe. Hvis der er oprettet flere, bliver den vigtigste prioriteret ud fra, hvilken type servicemeddelelse det er. Kritisk bliver prioriteret højest, varsling bliver prioriteret derefter og information har laveste prioritet. 

Sådan finder du servicemeddelelser i Redia Admin 

For at oprette servicemeddelelser skal du være administrator-bruger eller redaktør i Redia Admin.

Du kan nu se et overblik over alle jeres servicemeddelelser - både aktive, planlagte, kladder og udløbne.

Du kan filtrere servicemeddelelser på:

  • produkter (Biblioteket-appen, Butler eller Assist)
  • redaktører
  • dato
  • status.

Sådan opretter du en servicemeddelelse


 

  1. Klik på Opret servicemeddelelse.
  2. Navngiv servicemeddelelsen (bliver kun vist internt) og klik Opret.
  3. Vælg, hvilket produkt servicemeddelelsen skal vises på.
  4. Skriv en overskrift og brødtekst - det er valgfrit, om du vil skrive en overskrift.
  5. Tilføj linktekst og link (er valgfrit)
  6. Vælg meddelelsestype: information, varsling eller kritisk.
  7. Vælg, om brugeren skal have mulighed for at lukke meddelelsen ned.
  8. Vælg, hvilken målgruppe der skal se servicemeddelelsen:
    1. alle biblioteksbrugere i hele kommunen
    2. brugere på bestemte filialer
  9. Planlæg, hvornår servicemeddelelsen skal udgives
    1. med det samme (den bliver vist resten af dagen)
    2. planlægge dato og tidspunkt. Her kan I vælge perioden, servicemeddelelsen skal være aktiv.
  10. Udgiv eller gem kladde.

Få en prøvevisning af servicemeddelelsen

Inden du publicerer servicemeddelelsen, kan du få en prøvevisning af, hvordan den ser ud for brugerne. 

  • Under feltet Udgiv klik på Prøvevisning.

Planlæg én servicemeddelelse ad gangen

Der kan kun vises én servicemeddelelse i samme tidsrum på samme produkt til den samme målgruppe. Hvis to servicemeddelelser overlapper, får I vist en advarsel i Redia Admin, så I har mulighed for at ændre enten tidspunkt, produkt eller målgruppe.
Ændrer I ikke i udgivelsen, vil det være servicemeddelelsen med den højeste prioritet, der bliver vist. Har meddelelserne den samme prioritet, bliver den ene af dem vist.

Sådan duplikerer du en servicemeddelelse

Når du duplikerer en servicemeddelelse, kopierer du alt indhold over i en ny servicemeddelelse.

  • Åbn servicemeddelelsen, der skal kopieres.
  • Klik på Dupliker servicemeddelelse i højre side.
  • Giv den duplikerede besked et nyt navn.
  • Rediger meddelelsen (se, hvilke felter du skal udfylde i afsnittet “Sådan opretter du en servicemeddelelse”)
  • Klik Gem kladde.

Hvis du ikke ændrer navnet på servicemeddelelsen, kommer den til at hedde det samme som originalen med “kopi” i titlen. 

Tips til, hvordan du skriver en godservicemeddelelse

Servicemeddelelser til dit bibliotek?

Hvis du ønsker at høre mere om servicemeddelelser, er du meget velkommen til at skrive til sales@redia.dk eller ringe på +45 70 20 11 30.

Du kan også tilmelde servicemeddelelser til jeres bibliotek ved at hente og udfylde formularen Tilmelding til Servicemeddelelser og sende den til info@redia.dk