Det kræver et login at få adgang til Assists funktioner. I kan selv oprette brugere i Redia Admin og tildele dem rollen Assist Bibliotekar, Assist Logistik eller Assist Vagt. De forskellige brugerroller bestemmer hvilke funktioner, brugeren kan se i Assist.
Læs mere om oprettelse af brugere
Login
Første gang du åbner Assist, skal du vælge, hvilket land du befinder dig i. Det kan søges frem i søgefeltet, ellers er det muligt at scrolle i listen og vælge der.
Derefter bliver du bedt om at vælge dit bibliotek. Det foregår på samme måde som land.
Herefter logger du ind med brugernavn og adgangskode.
Til sidst skal du vælge den filial, du arbejder på i dag. Hvis du giver Assist tilladelse til at bruge lokalitetsdata, vil Assist foreslå en filial. Den kan også søges frem i søgefeltet eller vælges på listen.
Valget af land og bibliotek gemmes på enheden, så det kun er en gang, du skal igennem disse trin i loginflowet. Næste gang vil selve loginsiden åbne med det samme. Du kan dog altid gå tilbage til de forrige trin ved at benytte tilbagepilen i venstre hjørne.
Skift af bibliotek og filial
Under “Brugerindstillinger” kan du skifte bibliotek og filial. Funktionen tilgås ved at trykke på “Mere” i bundmenuen og vælge “Brugerindstillinger” eller ved at trykke på dit navn på forsiden.
Pinkode ved inaktivitet
For at øge sikkerheden, har du mulighed for at sætte en firecifret pinkode, hvis enheden går i dvale eller Assist lukkes helt ned.
Pinkoden defineres under “Brugerindstillinger”, hvor den også kan ændres efterfølgende. Hvis du har sat en pinkode, har du også mulighed for at bruge biometrisk genkendelse til at låse telefonen op. Assist understøtter dog ikke biometrisk genkendelse på alle Android enheder.
Log ud
Du logger ud under “Brugerindstillinger”.