Changelog for Redia Admin
Version 2.30.0 (uge 51 2024)
- Generelt > Indholdsstyring > Spørgeundersøgelser
- Datovælgeren, der fremgår under fanen Statistik for specifikke spørgeundersøgelser, er blevet forbedret
- Gates > Drift > Log og Access > Drift > Log
- Rettet fejl, så det prædefinerede interval på “Sidste 3 måneder” i datovælgeren virker igen
- Biblioteket-appen > Statistik
- Tilføjet nye statistikker for funktioner i Biblioteket-appen
Version 2.29.0 (uge 50 2024)
- Butler > Konfiguration > Generel konfiguration (gælder kun FBS)
- Der kan opsættes, hvorvidt en Butler søgning som standard skal filtrere resultater baseret på, hvilket filial den er placeret på
Version 2.28.0 (uge 47 2024)
- Butler > Drift > Statistik og Biblioteket-appen > Drift > Statistik
- Rettelser til procentværdier i tabeller, når to tidsperioder sammenlignes:
- Der vises “-”, hvis procentværdier ikke kan udregnes
- Der vises “0%”, hvis der ikke er forskel på de to perioders procentværdier
Version 2.27.0 (uge 46 2024)
- Access > Konfiguration > Blokeringsliste
- Rettet fejl, hvor dato ikke blev registreret, når den blev valgt i datovælgeren
Version 2.26.0 (uge 45 2024)
- Access > Konfiguration > Blokeringsliste
-
- Blokeringer der er udløbet slettes fra blokeringslisten
Version 2.25.0 (uge 44 2024)
- Forside
- Tilføjet genveje til Spørgeundersøgelser og Servicemeddelelser, hvis biblioteket har de to services slået til
- Access > Konfiguration > Blokeringsliste
- Rettet fejl, så en låner, der er blokeret uden slutdato, ikke får adgang til biblioteket via Access
Version 2.24.0 (uge 43 2024)
- Access > Konfiguration > Kalenderstyring
- Rettet fejl, så der kan oprettes standardtider der slutter 23:59
Version 2.23.0 (uge 42 2024)
- Access > Konfiguration > Generel konfiguration
- Muligt at opsætte, på filialniveau, hvorvidt lånere skal kunne få adgang til biblioteket uden at indtaste deres pinkode.
Version 2.22.0 (uge 41 2024)
- Generelt > Konfiguration > Identitet
- Rettet fejl, så logo nu igen kan uploades
- Generelt > Indholdsstyring > Spørgeundersøgelser
- Muligt at vælge hvorvidt spørgeundersøgelsen skal kunne besvares i Redia Admin og/eller Assist
- Generelt > Brugeradministration
- Ved oprettelse og redigering af brugere står Assist brugerroller nu øverst på listen efterfulgt af Redia Admin brugerroller, og de to grupperinger er sorteret i alfabetisk rækkefølge
- Butler > Enheder > Automatisk nulstilling
- Det er nu muligt at vælge, at Butler automatisk skal nulstille efter 30 sekunder
Version 2.21.0 (uge 39 2024)
- Biblioteket-appen > Konfiguration > Lån & Aflever
- Rettet fejl, så det nu igen er muligt at konfigurere Lån & Aflever for hver enkelt filial.
- Butler > Konfiguration > Enheder
- Rettet fejl, så der ved oprettelse af nye enheder vil være default værdier for Butler-funktioner
- Access > Konfiguration > Enheder
- Rettet feedback, når en enhed oprettes, redigeres eller slettes
Version 2.20.0 (uge 37 2024)
- Generelt
- Opdatering i bagvedliggende system
- Rettet fejl, så det nu igen er muligt at vælge dato via datovælgeren
- Access > Konfiguration > Tilstande
- Tilføjet feedback, når der oprettes, redigeres eller slettes en tilstand
- Kundeoprettelse
- Rettet fejl, så der gives korrekt feedback, hvis der forsøges at oprettes en kunde med et allerede eksisterende kunde ID
Version 2.19.0 (uge 36 2024)
- Det er nu muligt at vælge tysk som sprog på Redia Admin
- Generelt > Indholdsstyring > Spørgeundersøgelser
- Det er nu muligt at se underspørgsmål i prøvevisningen af spørgeundersøgelser
- Biblioteket-appen > Drift > Statistik
- Rettet fejl, hvor procentværdier på pie-charts ikke blev vist korrekt
- Butler > Drift > Statistik
- Rettet fejl, hvor procentværdier på pie-charts ikke blev vist korrekt
Version 2.17.0 (uge 29 2024)
- Access > Konfiguration > Kalenderstyring
- Tydeliggjort, hvilken periode der vises undtagelser for
- Biblioteket-appen > Drift > Statistik
- Tilføjet nyt datointerval: Indeværende år
- Butler > Drift > Statistik
- Tilføjet nyt datointerval: Indeværende år
Version 2.15.0 (uge 26 2024)
- Biblioteket-appen > Drift > Statistik
- Rettet fejl, hvor eksport af pdf i mørk tilstand ikke visuelt viste alt indholdet
- Butler > Drift > Statistik
- Rettet fejl, hvor eksport af pdf i mørk tilstand ikke visuelt viste alt indholdet
Version 2.14.0 (uge 24 2024)
- Generelt > Indholdsstyring > Spørgeundersøgelser
- Tilføjet mulighed for at besvare spørgeundersøgelser i Redia Admin
- Butler > Drift > Statistik
- Ændret ikonet for eksport af data
Version 2.12.0 (uge 22 2024)
- Redia Admin > Brugeroplysninger
- Tilføjet mulighed for at slå mørk tilstand til i Redia Admin
- Gates
- Performanceoptimering så store mængder data håndteres bedre
Version 2.10.0 (uge 20 2024)
- Butler > Enheder > Automatisk nulstilling
- Det er nu muligt at vælge, at Butler automatisk skal nulstille efter 45 sekunder
- Access > Konfiguration > Kalenderstyring
- Optimeret visning af undtagelser for standardtider i kalenderen
- Butler > Drift > Statistik og Biblioteket-appen > Drift > Statistik
- Mulighed for at eksportere data som Excel- og CSV-fil
- Data for forskellige tidsperioder kan nu sammenlignes
- Access > Drift > Log og Gates > Drift > Log
- Optimeret datovælger: Nye og mere præcise datointervaller
Version 2.9.0 (uge 19 2024)
- Generelt > Brugeradministration
- Optimering ift. oprettelse og redigering af forskellige brugerroller
- Access > Enheder > Tilføj/ændre dørpanel
- Overskrifter i pop -ups er ændret:
- Tilføj komponent → Tilføj dørpanel
- Ændre komponent → Ændre dørpanel
Version 2.8.0 (uge 18 2024)
- Generelt
- Opdatering i bagvedliggende system
Version 2.7.0 (uge 17 2024)
- Gates > Log > Besøgende
- Data om antal besøgende kan nu eksporteres i tre forskellige formater
- Excel
- CSV (Komma-separeret)
- CSV (Semikolon-separeret)
- Access > Log
- Ny kolonne tilføjet til at visualisere hvorvidt et login er foretaget under nøddrift eller ej
Version 2.2.0 (uge 12 2024)
- Access konfiguration > Blokeringsliste
- Ny funktion som gør det muligt at oprette blokeringer på lånere, som ikke skal have adgang til biblioteker i selvbetjent tilstand.
- Access log
- Muligt at se flere låner ID’er ad gangen ved at trykke på øje-ikonet ud for ID’erne.
Version 1.40.0 (uge 7 2024)
- Access
- Generelt konfiguration > Validering
- Muligt at oprette valideringsregler på filialniveau. Læs mere her
- Butler
- Statistik
- Udlån:
- Tilføjet “Antal sessioner”
- “Antal materialer per session” sorteres efter antal materialer
- Aflevering
- “Antal materialer per session” sorteres efter antal materialer
- Huskeliste
- “Brugeren åbnede huskelisten” tæller kun, når brugeren aktivt har åbnet listen
- Reserveringer
- “Hvor kom reserveringen fra?” gælder nu kun succesfulde reserveringer.
Version 1.38.0 (uge 6 2024)
- Biblioteket-appen (Kun for FBS kunder)
- Visning af statistik fra Biblioteket-appen
- Generelt
- Opdatering i bagvedliggende system
Version 1.37.0 (uge 5 2024)
- Generelt
- Sektionen “Log” under produkterne ændrer navn til “Drift”.
- Muligt at vælge engelsk i sprogvælgeren
- Integration til Cicero i Norge
Version 1.36.0 (uge 3 2024)
Version 1.34.0 (uge 1 2024)
- Butler statistik
- Opsamling og visning af statistik fra Butler-enheder.
Version 1.32.0 (uge 49 2023)
- Access log
- Mulighed for at søge i data
- Filtrering på status
- Maskeret låner ID
- Ny datovælger
Version 1.30.0 (uge 46 2023)
- Gates log > Materiale
- Mulighed for at søge i data
- Filtrering på filial
- Gates log > Besøgende
- Visning af data opdelt pr. time eller dag
- Mulighed for at eksportere data (csv)
- Spørgeundersøgelser
Version 1.28.0 (uge 43 2023)
- Mindre fejlrettelser og justeringer
Version 1.26.0 (uge 41 2023)
- Butler > Generel konfiguration (Gælder kun Cicero)
- Reservationer: Vælg antal dage fra dags dato, hvor brugeren ikke kan sætte sine reserveringer på pause. Defaulten er 7 dage. Kan ændres af brugere med Admin-rollen.
Version 1.25.0 (uge 33 2023)
- Butler > Enheder
- Ændret ordlyden på feltet og i hjælpeteksten “Illustration for stregkodelæser” samt tilføjet muligheden “Generel” i dropdown-menuen.
Version 1.23.0 (uge 26 2023)
- Access > Log > Enhedsstatus
- Ny side med oversigt over kontrolbokse og dørpaneler pr. filial.
- Mulighed for at genstarte den enkelte enhed.
- Butler > Log > Enhedsstatus
- Ny side med overblik over alle Butler enheder på tværs af filialer.
- Mulighed for at genstarte den enkelte enhed
- Butler > Filialindstillinger > Sorteringssteder
- Mulighed for at vælge om den animerede pil på Butler skal pege til højre eller venstre.
- Optimeret design på pop-up beskeden, hvor sorteringsvejledning skrives.
Version 1.22.0 (uge 24 2023)
- Butler > Filialindstillinger
- Designoptimering af siden
Version 1.21.0 (uge 20 2023)
- Access > Tilstande
- Muligt at ændre farve på eksisterende tilstande ud fra predefinerede farver.
- Ved oprettelse af tilstand har farvevælgeren nu predefinerede farver.
Version 1.20.0 (uge 19 2023)
- Mindre designjustering, så Redia Admin skalerer bedre i forskellige størrelse vinduer.
Version 1.18.0 (uge 16 2023)
- Brugere
- Nye brugerroller, som skal bruges til Assist: Assist Bibliotekar, Assist Logistik og Assist Vagt. Læs mere om brugerroller i Redia Admin her.
Version 1.17.0 (uge 15 2023)
- Generelt konfiguration > Identitet
- Mulighed for at indtaste antal karakter i pinkode, hvormed lånerne logges automatisk ind efter indtastning af pinkode på Butler.
Kan også gøres for hver Butler-enhed under Butler konfiguration > Enheder.
- Butler log
- Under “Sidevisninger” fremgår det nu, hvor mange gange en side er blevet tilgået på Butler f.eks. materialevisning.
Version 1.14.0 (uge 11 2023)
- Generelt konfiguration > Bibliotekssystem
- Tilføjet feltet “Kunde-id” til Mikromarc
- Butler > Enheder
- Funktionerne “Ring til bibliotekaren” og “Praktisk information” er tilgængelig.
- Gates > Log
- Rettet så sortering på filialer igen virker.
Version 1.11.0 (uge 7 2023)
- Generelt > Filialoplysninger
- Indstilling af alarmsystem flyttes fra “Filialindstillinger” under “Butler” til “Filialoplysninger” under “Generelt”, så indstillingerne kan bruges på tværs af produkter.
- Optimeret design
- Butler > Filialindstillinger
Version 1.10.0 (uge 6 2023)
- Generelt
- “Libry Admin” skifter navn til “Redia Admin”
- “Libry” navnet er fjernet fra platformen.
- Ændret på “FORTRYD” og “GEM” knapperne, så de følger siden og dermed altid er synlige.
Version 1.9.0 (uge 2 2023)
- Generelt
- Nyt design på startsiden med bl.a. genveje til Redia Guide.
- Butler > Konfiguration
- Ny konfigurationsmulighed: “Lånernummer på kvittering”. Muligt at vælge om lånernummer skal stå på kvitteringerne. Kan ændres af Admin brugere. Værdien er som default ikke aktiveret.
- Konfigurationsværdien “Maskering af lånernummer på kvitteringer” er gjort afhængig af den nye konfigurationsværdi “Lånernummer på kvittering”.
- Access > Log
- Muligt at se loggen for en specifik dag ved at sætte tidsintervallet til samme dato.
- Loggen kan nu sorteres på filialer, så den kan ses for en specifik filial eller alle filialer.
- Enkelte biblioteker oplevede, at filialid’et fremgik i stedet for filialnavnet. Det er nu rettet.
Version 1.7.0 (uge 48 2022)
- Access > Enheder
- Ny konfigurationsmulighed: “Panel uden tastatur”. Tillader brug af adgangspaneler uden tastatur. Kan konfigureres af Redia.
- Ny konfigurationsmulighed: “Åbningsinterval”. Muligt at justere hvor længe dørkomponenten holdes aktiv. Kan konfigureres af Redia.
- Butler
- Fjernet siden “Opdateringer” da den ikke bruges.
Version 1.4.0 (uge 43 2022)
- Generelt
- Optimeringer af Redia Admins bagvedliggende database.
Version 1.3.0 (uge 41 2022)
- Access > Log
- Loggen er nu samlet i en tabel, og de nyeste hændelser vises øverst.
- Butler > Filialindstillinger
- Ny konfigurationsmulighed: “Udlån uden pinkode”. Tillader brugerne at lave udlån uden at indtaste deres pinkode. Kan redigeres af Admin brugere (Gælder kun Bibliofil og Quria)
- Ny konfigurationsmulighed: “Login til "Min side" uden pinkode”. Lader brugere logge ind på Min side uden pinkode. Kan redigeres af Admin brugere (Gælder kun Quria).
- Generel konfiguration
- Ny konfigurationsmulighed: “Anvend "alert"- i stedet for "sortBin"-feltet fra SIP2”. Aktiverer brugen af alert-feltet i SIP2 til sortering af afleverede materialer (Gælder kun Bibliofil).
- Gates > Log
- Loggen viser nu de nyeste hændelser først.
- Designoptimeringer
- Visningen af produkter i menuen og på forsiden er alfabetiseret
- Mindre visuelle designjusteringer
Version 1.2.0 (uge 40 2022)
- Inspire
- Kan nu konfiguereres fra Redia Admin.
Version 1.1.0 (uge 39 2022)
- Assist konfiguration
- Muligt at indtaste URL’er for arrangementer, nyheder og inspirationshylder.
Version 1.0 (uge 35 2022)
- Generelt
- Nyt design
- Ny forside med navigation til produkter
- Ny menu i venstre side
- Nyt design og farver på de enkelte sider
- Konfiguration og log samlet under produktet
- Butler konfiguration
- Optimering på indtastninger under header/footer:
- Øget antallet af karakter
- Større tekstfelt
- Forbedret indikator på antallet af brugte karakter
Version 0.25.0 (uge 27 2022)
- Access
- Loggen slettes ikke længere efter 30 dage, men lånerid’et bliver stadig slettet efter 30 dage.
Version 0.26.0 (uge 26 2022)
- Butler konfiguration
- Omdøbt on/off knappen fra “Anvend stregkode til udlån og aflevering” til “Anvend stregkodelæser som scanningsmetode”.
- Butler log
- Gjort tilgængelig for alle brugerroller.
Version 0.23.0 (uge 23 2022)
- Gates konfiguration
- Fjernet unødvendige og ubenyttede informationer og indstillinger på de enkelte enheder.
Version 0.22.0 (uge 22 2022)
- Butler Konfiguration > Enheder under Udvidede indstillinger
- Gjort muligt at konfigurere på den enkelte enhed, hvilken tastaturtype der skal bruges til indtastning af brugernavn og adgangskode samt antal af karakter i brugernavn. Hvis det ikke indstilles på Butler enheden, benyttes opsætningen under “Identitet” under den generelle konfiguration.
Release 0.20.0 (uge 18 2022)
- Konfiguration
- Kun brugere med rollen “Admin”, “Redia Admin” eller “Partner Admin” kan se kodeord ved f.eks. SIP2 oplysningerne. For andre er kodeordene skjult.
- Valg af kunde (Gælder kun for brugerrollen “Partner Admin”)
- Antallet af kunder, der bliver vist i listen er øget
Læs mere om de forskellige brugerroller her.
Version 0.18.0 (uge 14 2022)
- Brugeradministration.
- Brugere med Admin- og Editor-rolle kan se en oversigt over oprettede brugere i Redia Admin under “Brugere” i headermenuen.
- Nyt oprettelsesflow med ny oprettelsesmail.
- Brugere med Admin-rolle kan oprette og redigere brugere.
- Brugere med Admin-rolle kan sende en ny oprettelsesinvitation til andre brugere.
- Læs mere om de forskellige brugerroller her.
Version 0.11.0 (uge 50 2021)
- Butler:
- Mulighed for at benytte forskellig SIP2 bruger for hver enkelt Butler enhed (Gælder kun SIP2)
Version 0.10.0 (uge 48 2021)
- Access:
- Mulighed for aktivering af aldersbegrænsning samt angivelse af minimumsalder er tilføjet til konfigurationen af LMS validering
Version 0.7.0 (uge 45 2021)
- Access
- Gemme redigeringer af events i kalenderen
- “Gem”-knappen var aktiv selvom der ikke var lavet ændringer i eventet. Knappen bliver nu kun aktiveret, hvis der faktisk er lavet ændringer.
- Visning af spinner ved sletning af events i kalenderen
- Tidligere blev der ikke vist noget indlæsnings-ikon ved sletning af et event i kalenderen. Det var derfor svært at se, hvorvidt systemet reagerede på inputtet. Det er nu forbedret.
- Optimering af logikken for detekteringen af huller i kalenderen
- Huller i kalenderen bliver nu hentet fra ugens start i stedet for dags dato. På den måde kan vi bedre fange huller i kalenderen og gøre det tydeligere for brugeren.
- Deaktivering af “Fortryd”-knappen under Generel Konfiguration
- Tidligere var “Fortryd”-knappen aktiveret, selvom der ikke var lavet ændringer på siden. Ved anvendelse af “Fortryd”-knappen blev alle data på siden slettet visuelt. Sletningen blev dog ikke gemt. Dette er nu løst, så “Fortryd”-knappen udelukkende bliver aktiv, såfremt der er lavet ændringer på siden
- Ændring i logik for min/max værdier
- Under Generel Konfiguration var det muligt at sætte et modstridende minimum og maximum antal karakterer for pinkode og bruger-id. Det er nu forbedret, så maximum værdien skal være det samme som minimum værdien eller højere.
- Butler
- Optimering af indlæsningsskærm ved Filialindstillinger og Generel Konfiguration
- Vi oplevede at indlæsningsskærmen blev helt sort når nye ændringer blev gemt. Dette er ikke længere tilfældet.
Version 0.5.0 (uge 39 2021)
- Generelt for Redia Admin
- Ny rollestruktur i Redia Admin, som blandt andet sikrer GDPR compliance
Version 0.4.0 (uge 38 2021)
- Access
- Konfiguration af personaleknap
Version 0.3.0 (uge 35 2021)
- Access
- Udfordring, hvor nogle brugere ikke kunne logge ind pga. brugerens login-token ikke blev hentet korrekt ud, er løst
- Logisk og visuel forbedring af “Tilstande”-siden. Tabellen med komponenter er bl.a. ændret til en kronologisk rækkefølge, og det er blevet mere eksplicit hvad der styres og hvilken tilstand de er i
- Der er tilføjet “Kalenderstyring” under Access. Var tidligere placeret under “Åbningstider” i menuen “Generelt”
- Tilføjelse af tjek for at sluttidspunktet ikke må være tidligere end starttidspunktet for et event i kalendere
- Komponenter i “Tilstande” som starter +/- 1 time før starttidspunktet er nu synlige
- Event under “Kalenderstyring” som ligger oven i et andet event, ses ikke længere som et “hul” i kalenderen
- “Lydstyring”: uploadede filer vises nu i “Tilføj lyd”-dialogboksen