Vi har sammen med Det Digitale Folkebibliotek produceret nyt materiale, så I nemt kan formidle Biblioteket-appens fordele til biblioteksbrugerne.
OBS: Ønsker jeres bibliotek at få trykt mere materiale, skal det gøres gennem eget trykkeri. Trykfilerne kan findes her på Redia Guide: Markedsføringsmateriale til Biblioteket-appen
Inspiration til brug af materialet
Det kan være svært at finde tiden i en travl hverdag, så her har vi samlet lidt inspiration til, hvordan I kan bruge det trykte materiale.
Placér markedsføringsmaterialet alt efter emne
Markedsføringsmaterialet er designet med fokus på at fremhæve tre forskellige kernefunktioner i appen: hent reserveret materiale, forny materiale og betal med MobilePay via appen. Placér derfor gerne materialet der, hvor informationen er relevant for brugeren:
“Hent reserveringer” passer perfekt til hylderne for det reserverede materiale, og på samme måde fungerer materialet for “mellemværender” godt i området omkring skranken. Herudover er bogmærker specielt relevante i områder, hvor brugerne netop kan sidde og fordybe sig i bøgerne.
Brug materialet aktivt
Benyt jer af materialet i dialogen med brugeren. Postkortene er designet, så der er god plads på bagsiden. Her kan I eksempelvis skrive oplysninger på en bog, så brugeren kan få kortet med.
Fang momentet
Vil brugeren gerne betale et mellemværende? Introducér MobilePay via Biblioteket-appen. Ønsker brugeren at forny et lån? Fortæl om muligheden for fornyelse i appen og giv et bogmærke eller postkort, der fortæller om funktionen. Vi husker langt bedre, hvis vi kan knytte information til en bestemt situation.
Den lille overraskelse
Sæt bogmærker og postkort i det reserverede materiale på hentehylden. Måske gør I det allerede, men om ikke andet er det en rigtig hyggelig overraskelse for biblioteksbrugeren. Skal det være ekstra rammende? Så vælg temaerne “Hent reserveringer” eller “Forny” som begge passer godt til situationen.
Find markedsføringsmaterialet her: Markedsføringsmateriale til Biblioteket-appen