Butler vil gå i nøddrift hvis enheden f.eks.:
- Mangler netforbindelse
- Mangler respons fra bibliotekssystemet (LMS)
- Mangler respons fra Redias system
En besked på skærmen vil fortælle brugeren, at enheden er i nøddrift.
Når forbindelsen er genoprettet, vil Butler automatisk skifte tilbage til normal drift.
Indholdsfortegnelse
Udlån og aflevering under nøddrift
Udlån og aflevering under nøddrift*
For at udlån og aflevering kan finde sted på Butler ved nøddrift, skal det være konfigureret i Redia Admin. Læs mere om konfigurering af nøddrift i Redia Admin.
For materialer der lånes/afleveres under nøddrift vil der kun blive vist materialenummer på skærmen og på kvitteringer, da det ikke er muligt at hente yderligere oplysninger om materialet under nøddrift.

Begrænsninger:
- Under nøddrift kan der ikke anvendes de øvrige funktioner på Butler, og knapperne på startsiden vil derfor være inaktive.
- Det er ikke muligt at modtage e-mail kvitteringer under nøddrift.
Særlige situationer:
- Hvis Butler går i nøddrift, imens en bruger er ved at låne eller aflevere, kan brugeren fortsætte den påbegyndte session.
- Hvis brugeren er ved at låne eller aflevere i nøddrift, og Butler går over til normal drift undervejs, kan brugeren fortsætte den påbegyndte session.
Sortering under nøddrift*
I Redia Admin kan der angives et specifikt sorteringssted, der skal anvendes, hvis en Butler enhed går i nøddrift. Alle materialer vil blive sorteret til den specifikke placering under nøddrift.
Læs mere om konfigurationen af sorteringssteder her.
Login under nøddrift*
I Redia Admin er det muligt at angive om, der skal være et tastatur på skærmen, som lånerne kan benytte ved login, eller om det kun skal være muligt at scanne låner- og sygesikringskort. Læs mere om konfigurering af nøddrift i Redia Admin
Systemet kan ikke validere låneren under nøddrift, men Butler beholder det gældende login-flow og gemmer lokalt informationerne for låneren, og hvilke materialer de har lånt/afleveret. Informationerne er krypteret og opbevares kun så længe formålet kræver, at de aktuelle data er tilgængelige.
Når Butler kommer online igen, sendes informationerne om udlån og aflevering til systemet, som så sørger for at udlån og afleveringer bliver registreret i bibliotekssystemet.
*afhængig af om bibliotekssystemet understøtter det.