Hvordan indberetter jeg bedst en supportsag?

Indsend en supportsag via Redia Guide forsiden på knappen i øverste højre hjørne. Eller klik på linket herunder. Hvis du udfylder punkterne, som beskrevet nedenunder, har support-teamet et bedre udgangspunkt for at hjælpe.

Navn og Bibliotek: 

Biblioteker kan have forskellige indstillinger og funktioner. Derfor er det vigtigt for support-teamet at vide, hvilket bibliotek supportsagen drejer sig om. 

E-mail adresse:

Hvis du ikke er logget ind, skal du indtaste e-mailadresse. Hvis du er logget ind, er det ikke nødvendigt, og du vil samtidig have mulighed for at sætte andre CC på supportsagen.

Vælg produkt:

Vælg "Biblioteket-appen" som produkt i drop-down menuen og udfyld de felter, som er relevante for at svare på supportsager om dette produkt.

Vælg enhed:

Vælg i drop-down menuen hvilken enhed supportsagen drejer sig om. Det kan være iOS, Android eller begge dele. Disse informationer er vigtige for at kunne reproducere og fixe fejlen.

Software-version: 

Indtast din enheds software-version. Software-versionenen findes ved at gå ind under "Indstillinger" på din smartphone.

App-version:

Det kan være en stor hjælp for support-teamet at kende til app-versionen som supportsagen drejer sig om. App-versionen kan ses i appen under "Mere" i nederste højre hjørne (fx. v. 3.6.3)

Emne:

Lav en sigende overskrift for fejlen: 

  • Vær konkret f.eks. "Forkert tekst ved betaling" eller "Relaterede materialer vises ikke". 
  • Undgå generelle vendinger som "Android-fejl" eller "Problemer med appen".

Beskrivelse:

Beskriv supportsagen så præcis som muligt:

  • Hvor i appen befandt du dig, da fejlen indtraf?
  • Hvad oplevede du?
    • Vær konkret f.eks. "Trykker på x knap, den blinker ved klik, men der sker ikke noget".
    • Undgå vendinger som "Anmeldelser virker ikke".
  • Hvordan så det ud?
    • Tag meget gerne screenshots og vedhæft dem til supportsagen. 
  • Hvad gik forud?
    • F.eks. "Er inde på et materiale "Cash" af Jens Lapidus > starter en søgning i øverste højre hjørne > trykker tilbage fra søgningen via pilen i venstre hjørne > kommer tilbage til søgningsfeltet, ikke det oprindelige materiale. 
  • Opleves fejlen i forbindelse med "content" f.eks.: 
    • Angiv da relevant info, f.eks. materialets titel og forfatter eller arrangementets titel og dato. 
    • Et materiale 
    • Et arrangement
  • Evt. login til en testbruger, som det kan genskabes for. 

Vedhæft:

Vedhæft meget gerne screenshots ved f.eks. fejlmeldinger, det gør det lettere at producere fejlen. 

OBS! Skriv eller tilføj aldrig filer med personoplysninger på dine supportsager.